MaskinLindell Logo

Ett samarbete där 1 + 1 = 3

”En förpackning får inte kosta mer än det värde den skapar”, sade Ruben Rausing klokt en gång. Det innebär att vår viktigaste uppgift är att lära känna och förstå din verksamhet. Vad skapar värde för dig? Till vilket pris blir det tillräckligt lönsamt för dig? Förpackningslösningen vi rekommenderar styrs inte av maskinerna eller materialet vi säljer, den styrs av vad du behöver. Eftersom det ligger i vårt intresse att dina maskiner fungerar har vi sett till att ha ett brett utbud av kvalitetsmaskiner och flexibla material från olika leverantörer. Vill du se hur man gör utomlands, så åker vi och tittar. Behöver du en mer flexibel finansieringslösning för att kunna utveckla företaget, så hittar vi en. Kan du få en smidigare produktion genom att utbilda dina maskintekniker, då fixar vi det.

Hur får du produktionstrygghet?


Eftersom vi levererar både maskin och material som vi vet fungerar bra ihop, så slipper du stopp, kassationer och onödig materialförbrukning. Dessutom fördröjs du inte av kostsamma tvister mellan maskin- och materialleverantör. Hos oss får du ingen ”quick-fix”, vi tar ansvar för att det fungerar. Kanske kostar det en eller annan krona mer initialt, men besparar dig oändligt mer i det långa loppet – både i pengar, tålamod och kundrelationer. Det är kostnadseffektiv produktion om du frågar oss.

Hur uppnår du längre hållbarhet?


Ända sedan 1932 har vi skaffat oss gedigen kunskap om olika förpackningars tekniska fördelar och nackdelar. Överblicken gör att vi gärna tänker branschöverskridande. Det är lätt att bli hemmablind, kanske ser vi möjligheter du inte tänkt på. Svaret finns ofta i en redan existerande förpackning, men ibland krävs en helt ny förpackning med önskade egenskaper. Vi berättar gärna solskenshistorien om hummern, eller om kunden som förlängde hållbarheten med sju dagar genom att packa på ett mer effektivt sätt.

Hur kan förpackningen stärka ditt varumärke?


Förpackningen är en ambassadör för ditt varumärke och dess värderingar. Smarta förpackningar tycker vi skapar nya värden och framhäver de som redan finns. Kan förpackningen göra det lättare att profilera din vara visuellt? Kan förpackningen ladda varumärket med nya fördelar, t.ex. en starkare miljöprofil eller en förenkling för slutkunden? Kan förpackningen ge dina varor nya målgrupper eller nya försäljningskanaler? Vi är lika motiverade som du att produktionen löper på och att du kan knipa nya marknadsandelar. Går det bra för dig går det bra för oss.
transparent
transparent